Новини

20 січня 2020, 19:30

Сподіваємося, що ОБСЄ зіграє ключову роль у забезпеченні реального перемир’я на Сході, - Дмитро Разумков

докладніше
20 січня 2020, 16:30

Голова Верховної Ради урочисто відкрив 25-у Програму стажування молоді в Апараті Парламенту

докладніше
20 січня 2020, 13:30

Відбулося засідання Організаційного комітету з підготовки та проведення весняної сесії Парламентської асамблеї Організації Північноатлантичного договору

докладніше
20 січня 2020, 13:29

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков здійснить робочу поїздку до Херсонської, Миколаївської та Одеської областей

докладніше
20 січня 2020, 11:55

До складу міжфракційного депутатського об’єднання «Цінності. Гідність. Родина» долучилися 307 народних депутатів

докладніше
20 січня 2020, 11:50

ТСК Верховної Ради з розслідування можливих фактів порушення законодавства та зловживання службовим становищем президентом Федерації футболу України створила робочі групи з опрацювання отриманих матеріалів

докладніше
19 січня 2020, 14:50

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков вшанував пам’ять загиблих внаслідок авіакатастрофи рейсу PS752

докладніше
17 січня 2020, 19:15

Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проєкт Закону «Про медіа»

докладніше
17 січня 2020, 15:30

В Апараті Верховної Ради України напрацьовується методологія для проведення ґендерного аудиту

докладніше
17 січня 2020, 14:17

Оголошено відбір представників від Верховної Ради України до складу конкурсної комісії з відбору кандидата на посаду Голови Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

докладніше
17 січня 2020, 14:11

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
17 січня 2020, 12:55

Прийнято Постанову «Про Заяву Верховної Ради України у зв'язку з кримінальним переслідуванням старшого сержанта Національної гвардії України Віталія Марківа в Італійській Республіці»

докладніше
17 січня 2020, 12:49

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про запобігання корупції""

докладніше
17 січня 2020, 12:39

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
10 грудня 2019, 18:08

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування провів круглий стіл на тему: «Результати реалізації пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення надання медичної допомоги в окремих науково-дослідних установах НАМН України»

Відкриваючи засідання круглого столу, голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький нагадав: «Пілотний проект щодо зміни механізму фінансування надання медичної допомоги в окремих науково-дослідних установах Національної академії медичних наук України реалізується за рішенням Уряду з 2017 року.

Для його реалізації було обрано чотири наукові установи Національної академії медичних наук України:

Національний інститут хірургії та трансплантології імені О.О. Шалімова,

Інститут нейрохірургії імені академіка А.П. Ромоданова,

Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М.М.Амосова,

Національний науковий центр «Інститут кардіології імені академіка М.Д. Стражеска».

Голова Комітету зазначив, що метою впровадження пілотного проекту було визначено перехід від утримання закладів охорони здоров’я до оплати за конкретно надані медичні послуги.

«Одним із завдань цього проекту було розроблення переліку медичних послуг, що мають надаватися на третинному рівні в рамках Програми медичних гарантій, та розрахунок їхньої вартості. Планувалося, що пілотні установи вийдуть на розрахунок реальної вартості медичної допомоги третинного рівня та забезпечать надання населенню безоплатних медичних послуг, оплачених державою, без доплати пацієнта», - сказав Михайло Радуцький.

За інформацією народного депутата, на реалізацію зазначеного проекту з державного бюджету протягом 2017–2019 років виділено майже 1,5 млрд грн (2017 р. – 200,0 млн грн, 2018 р. – 600,0 млн грн, 2019 р. – 692,2 млн грн) і у 2020 році планується виділити понад 700 млн гривень.

Голова Комітету нагадав: «З квітня 2020 року система охорони здоров’я України має перейти на нові механізми фінансування - за конкретно надану медичну послугу за Програмою медичних гарантій для усіх рівнів надання медичної допомоги, у тому числі, високоспеціалізованої».

На його думку: «Для того, щоб зрозуміти, чи увійдуть до нової системи науково-дослідні установи охорони здоров’я НАМН України, необхідно здійснити повний розрахунок ресурсного забезпечення медичних послуг, що будуть надаватися такими клініками у рамках Програми медичних гарантій, оскільки вартість висококваліфікованої допомоги часто становить десятки, а то і сотні тисяч гривень і пересічний пацієнт не спроможний оплатити таку допомогу. Держава, у свою чергу, повинна мати чітку уяву про потреби населення в такій допомозі та її вартість, щоб запланувати відповідний обсяг видатків».

У засіданні круглого столу взяли участь народні депутати, представники Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства фінансів, Рахункової палати, Національної служби здоров’я, Національної академії медичних наук України та її науково-дослідних установ.

Учасники обговорили результати, яких досягли науково-дослідні установи НАМН України за час реалізації пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення надання медичної допомоги, а також перспективи продовження даного проекту.

Так, перший заступник Міністра охорони здоров’я Андрій Семиволос повідомив, що до Міністерства не надходила звітність, щодо результатів пілотного проекту. Водночас він наголосив на готовності надавати «всіляку допомогу для того, щоб такі проекти ставали реальними і ми могли побачити, яким чином можна перевести третинний рівень, який зараз фінансується саме з бюджету України, на рейки того потягу, який зараз рухається до впровадження нових механізмів фінансування».

Андрій Семиволос озвучив пропозиції від МОЗ для керівництва Національної академії медичних наук, реалізація яких дозволить говорити про продовження пілотного проекту для того, щоб напрацювати механізми надання медичної високоспеціалізованої, третинного рівня, медичної допомоги та наблизити цю допомогу до населення.

Заступник Міністра наголосив на важливості проекту, зазначивши: «Нажаль, в Україні ще немає такого досвіду і він є дуже важливим. Є каменем спотикання для того, щоб рухатись далі і піднімати третій рівень».

Він також підсумував, що пілотний проект може бути продовжений, але тільки в тому випадку, якщо будуть враховані пропозиції Міністерства та виправлені недоліки, вказані у звіті Рахункової палати.

Заступник Міністра фінансів Юрій Джигир у своїй доповіді зауважив: «Зараз дуже швидко зростає технологічність і складність медичних технологій та їх вартість, відповідно, і методи фінансування мають адекватно змінюватися».

Він розповів про нові підходи до фінансування первинної і вторинної ланок медицини, які вже працюють в Україні. Водночас, за його словами, для фінансування високоспеціалізованих і дороговартісних лікувань уніфіковані моделі не підходять. «Готових рішень цього питання на сьогодні в світі не існує», - сказав він, додавши що нам необхідно шукати власні рішення.

За словами заступника Міністра: «Рано чи пізно третинна медична допомога перейде на фінансування за Програмою медичних гарантій. І пілотний проект направлений на збір даних, необхідних для переходу від кошторисного утримання, до оплати конкретно полікованих випадків за чіткими, прозоро сформованими тарифами, які покривають усі витрати на проведення лікування, а також розробки фінансової моделі, яка дасть уявлення, на що держава має виділяти кошти і скільки».

Представники Міністерства фінансів зазначили, що для вказаного переходу необхідні такі дані: сформований довідник послуг, які не надаються, або надаються в обмеженій кількості в інших закладах охорони здоров’я; прорахувати реальну собівартість такої послуги, яка включає всі лікарські засоби і медичні вироби, які використовуються при проведенні того чи іншого хірургічного втручання. За цим переліком послуг і тарифами держава компенсуватиме витрати на лікування громадян. Тобто, буде запроваджений механізм: кошти йдуть за пацієнтом.

За їх словами, на сьогодні в рамках пілотного проекту сформовано перелік послуг третинного рівня для кожної установи, яка брала участь у проекті прораховано їх собівартість.

«Це дасть відповідь на питання – за що держава платить і за яким тарифом і дасть можливість почати реальне планування коштів для надання високоспеціалізованої медичної допомоги громадянам України», - сказав доповідач.

В.о. голови Національної служби здоров’я Оксана Мовчан розповіла про нині діючі механізми замовлення і оплати медичних послуг.

Вона надала схвальний відгук щодо проведення пілотного проекту і підкреслила важливість інформації отриманої в ході його реалізації. «Для нас дуже важливі ці дані, ми їх дуже чекаємо», - сказала Оксана Мовчан.

Член Рахункової палати Василь Невідомий розповів про результати нещодавно завершеного аудиту ефективності реалізації пілотного проекту щодо зміни механізму фінансового забезпечення надання медичної допомоги в окремих науково-дослідних установах НАМН України.

«Оцінка результатів виконання цього проекту є гостро критичною, але вона спрямована на досягнення конкретних змін і, в результаті, впровадження нового реального фінансового механізму», - сказав доповідач.

Він, зокрема, наголосив, що за два роки проведення пілотного проекту «конкретного результату не досягнуто». Зокрема, за словами Василя Невідомого: «Механізм оплати надання висококваліфікованої допомоги в учасників проекту не змінено, а перехід від кошторисного утримання установ на оплату послуг не відбувся».

Представник Рахункової палати вказав на три ключові моменти, виявлені в ході аудиту: не визначена вартість висококваліфікованої допомоги, а саме, гарантії держави щодо оплати такої допомоги; не вдосконалений механізм координації надання первинної, вторинної та третинної медичної допомоги; не визначені подальші кроки реформи надання високоспеціалізованої медичної допомоги.

Ключовою, на його думку, також є відсутність переліку послуг, конкретизованого за видами послуг. Не напрацьовано також єдину методику визначення тарифів на надання послуг.

Василь Невідомий повідомив про ряд інших проблем і порушень, виявлених у ході аудиту.

Під час круглого столу також виступили керівники Національної академії медичних наук України та наукових установ академії.

Учасники обговорили питання щодо можливості залучення до програми медичних гарантій у 2020 році державних установ Національної академії медичних наук, які надають високоспеціалізовану медичну допомогу населенню, а також, що необхідно зробити для того, щоб громадяни України мали доступ до високотехнологічної медичної допомоги, що надається у клініках провідних інститутів НАМУ, а сплачувала за це держава без доплати з кишені пацієнта.

За результатами засідання круглого столу ухвалено відповідну резолюцію.