Новини

20 січня 2020, 19:30

Сподіваємося, що ОБСЄ зіграє ключову роль у забезпеченні реального перемир’я на Сході, - Дмитро Разумков

докладніше
20 січня 2020, 16:30

Голова Верховної Ради урочисто відкрив 25-у Програму стажування молоді в Апараті Парламенту

докладніше
20 січня 2020, 13:30

Відбулося засідання Організаційного комітету з підготовки та проведення весняної сесії Парламентської асамблеї Організації Північноатлантичного договору

докладніше
20 січня 2020, 13:29

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков здійснить робочу поїздку до Херсонської, Миколаївської та Одеської областей

докладніше
20 січня 2020, 11:55

До складу міжфракційного депутатського об’єднання «Цінності. Гідність. Родина» долучилися 307 народних депутатів

докладніше
20 січня 2020, 11:50

ТСК Верховної Ради з розслідування можливих фактів порушення законодавства та зловживання службовим становищем президентом Федерації футболу України створила робочі групи з опрацювання отриманих матеріалів

докладніше
19 січня 2020, 14:50

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков вшанував пам’ять загиблих внаслідок авіакатастрофи рейсу PS752

докладніше
17 січня 2020, 19:15

Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проєкт Закону «Про медіа»

докладніше
17 січня 2020, 15:30

В Апараті Верховної Ради України напрацьовується методологія для проведення ґендерного аудиту

докладніше
17 січня 2020, 14:17

Оголошено відбір представників від Верховної Ради України до складу конкурсної комісії з відбору кандидата на посаду Голови Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

докладніше
17 січня 2020, 14:11

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
17 січня 2020, 12:55

Прийнято Постанову «Про Заяву Верховної Ради України у зв'язку з кримінальним переслідуванням старшого сержанта Національної гвардії України Віталія Марківа в Італійській Республіці»

докладніше
17 січня 2020, 12:49

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про запобігання корупції""

докладніше
17 січня 2020, 12:39

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
28 листопада 2019, 18:37

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань економічного розвитку провів публічне обговорення конкуренційно-антимонопольної реформи (відео)

В обговоренні пропонованих змін до конкуренційно-антимонопольного законодавства взяли участь народні депутати, представники виконавчої влади, дипломатичного корпусу, незалежного експертного середовища, міжнародних представництв, акредитованих в Україні.

«Монопольні зловживання стримують розвиток економіки в цілому, так і, в першу чергу, малого і середнього бізнесу, який має стати основою для розвитку України», - сказала голова підкомітету з питань розвитку конкуренції та рівних умов для бізнесу Комітету з питань економічного розвитку Людмила Буймістер.

За її словами: «Останні роки з боку держави приділялося недостатньо уваги конкурентному законодавству та розвитку конкуренції».

Народний депутат зауважила: «Сьогодні у конкурентному законодавстві є багато колізій, конфліктів і неузгодженостей, які призводять до того, що ні статус Антимонопольного комітету України (АМКУ), ні його функціонування не мають правової визначеності». Зокрема, спостерігаються обмеження незалежності та спеціального статусу АМКУ, є невизначеність навколо призначення Голови та державних уповноважених АМКУ.

За словами доповідача, не забезпечення належним чином принципу нейтральності в конкуренції між суб’єктами господарювання державної та приватної форми власності, неефективна система вирішення конкуренційних спорів у судах та недосконалість системи оскаржень у сфері публічних закупівель, за оцінками АМКУ, призводять до щорічних втрат економіки України від конкурентних порушень на рівні 20% ВВП.

Людмила Буймістер поінформувала про зміни, які пропонується внести до українського законодавства з метою врегулювання ситуації.

За її словами, реформа має складатися із двох частин, перша з яких - реформа конституційна, якою пропонується:

- поширити відповідальність за запобігання монопольним порушенням на всі органи державної влади. «Щоб за це відповідав не тільки АМКУ, а щоб вся система органів державної влади, а також незалежні регулятори мали за мету захист і розвиток конкуренції», - сказала голова підкомітету;

- конституційна заборона антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання (картелів) (ст. 42 Конституції України);

- новий конституційний статус АМКУ: призначення та звільнення Голови та державних уповноважених Верховною Радою України за поданням Президента України (ст. 85 Конституції України);

- з метою підвищення прозорості діяльності АМКУ, внести зміни в Закон «Про Антимонопольний комітет України», передбачивши щорічне заслуховування звіту АМКУ на пленарному засіданні Верховної Ради та позачергове заслуховування Голови АМКУ у Верховній Раді з питань, що відносяться до повноважень комітету;

- запровадження поступової ротації Голови та державних уповноважених АМКУ зі збереженням спадковості у діяльності даного органу (зміни до ст. 5 прикінцевих положень законопроекту «Про конкуренційно-антимонопольну реформу»);

- запровадження прозорого механізму конкурсного відбору на посади Голови та державних уповноважених АМКУ (ст. 11–1 Закону про АМКУ).

Людмила Буймістер підкреслила, що конституційна реформа, зокрема, пропонується для того, «щоб уникнути можливості тиску на АМКУ з боку уряду».

Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Світлана Панаіотіді пояснила: «Розуміючи, що зміни до Конституції - це велика ґрунтовна реформа, на яку буде потрібно багато часу, ми розділили конституційну реформу окремо і все, що стосується Закону «Про захист економічної конкуренції» та зміни до Закону «Про АМКУ», які зараз дуже потрібні - окремо. Процедурно, ми у будь-якому разі, спочатку приймемо зміни до законів і тільки потім – до Конституції».

Пропоновані зміни до законодавства викликали жваву дискусію серед присутніх.

Ще однією темою для обговорення стала судова реформа у сфері захисту конкуренції, утворення спеціалізованого суду у сфері конкуренції та вдосконалення системи відшкодування завданої шкоди у судовому порядку.

За словами голови підкомітету, пропонується створити єдиний спеціалізований Вищий суд з питань інтелектуальної власності та економічної конкуренції, який розглядатиме всі спори у сфері конкуренції та державної допомоги суб’єктам господарювання (окрім оскарження процедури публічних закупівель). Цей суд розглядатиме конкурентні спори як в першій, так і в апеляційній інстанціях.

Передбачається, що даний суд, за поданням Голови АМКУ, надаватиме санкції на перевірку бізнесу; буде розглядати приватні позови щодо конкуренційних правопорушень, відшкодування шкоди, завданої бізнесу/споживачам порушеннями конкуренційного законодавства; матиме можливість дослідження товарного ринку та здійснення економічного аналізу.

Під час засідання також була обговорена реформа конкурентного процесу, яка передбачає, зокрема: посилення боротьби з картелями та зловживанням монопольним становищем шляхом вдосконалення системи накладання штрафів та запровадження стимулів ефективного припинення порушень (leniency, settlement); законодавче забезпечення реальної можливості АМКУ щодо оперативного виявлення та припинення найбільш тяжких конкуренційних порушень, здійснення dawnraids, належного вилучення документів та інших доказів у справах та встановлення чіткої процедури цих дій АМКУ; скасування пені за невиконання рішень АМКУ; вдосконалення системи виконання рішення АМКУ шляхом надання його рішенню статусу виконавчого документа; гарантування відшкодування шкоди за порушення конкуренційного законодавства у розмірі не менше 10% придбаних у порушника товарів, робіт, послуг.

Окрім того, учасники засідання обговорили пропозиції щодо вдосконалення процедури отримання дозволу на концентрацію.

Тривале обговорення викликало питання щодо утворення, повноважень та порядку прийняття рішень Комісією з розгляду скарг у сфері порушення законодавства про публічні закупівлі.

Учасники дискусії наголошували на нагальності та терміновості вирішення питання щодо виділення органу оскарження в окрему структуру, оскільки подальший розгляд великої кількості оскаржень державними уповноваженими може паралізувати роботу АМКУ.

Голова підкомітету з питань розвитку конкуренції та рівних умов для бізнесу Людмила Буймістер підкреслила, що, обговорені сьогодні пропозиції, це тільки лише початок змін, яких потребує конкурентне законодавство держави. Вона подякувала за участь у круглому столі, висловлені зауваження та пропозиції і закликала до спільної роботи над конкуренційно-антимонопольною реформою.