Новини

14 грудня 2019, 06:00

Звернення Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова з нагоди Дня вшанування ліквідаторів

докладніше
13 грудня 2019, 17:44

Комітет з питань антикорупційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону «Про запобігання корупції»

докладніше
13 грудня 2019, 15:30

Завершилося навчання працівників першого року роботи в Апараті Верховної Ради України

докладніше
13 грудня 2019, 15:10

У Верховній Раді відбулася презентація книги «Лібертаріанська перспектива. Від посткомунізму до вільного суспільства»

докладніше
13 грудня 2019, 15:07

Ми вдячні ООН за підтримку процесів, які принесуть мир в Україну, - Дмитро Разумков

докладніше
13 грудня 2019, 13:07

Комітет з питань інтеграції України з Європейським Союзом розглянув низку проектів законів про ратифікацію міжнародних угод

докладніше
13 грудня 2019, 12:35

Україна та Грузія мають активізувати міжнародні інструменти співпраці, – Дмитро Разумков

докладніше
13 грудня 2019, 11:33

Чорнобильська асоціація народних депутатів України провела круглий стіл до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

докладніше
13 грудня 2019, 11:00

Результати розгляду законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини

докладніше
13 грудня 2019, 10:12

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо забезпечення виконання рішення Конституційного Суду України стосовно оскарження ухвали суду про продовження строку тримання під вартою

докладніше
12 грудня 2019, 18:40

Комітет з питань економічного розвитку провів комітетські слухання на тему: «Впровадження Концепції сталого розвитку України до 2030 року»

докладніше
12 грудня 2019, 18:32

Пленарні засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
12 грудня 2019, 18:20

Прийнято за основу проект Закону "Про захист прав та законних інтересів боржників при здійсненні колекторської діяльності"

докладніше
12 грудня 2019, 18:11

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" (щодо підтвердження відповідності інформаційної системи вимогам із захисту інформації)"

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
26 вересня 2018, 11:11

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Офіс з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді України провів дослідження розподілу освітньої субвенції в І півріччі 2017 і 2018 рр.

    Обсяги, порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам регулюються Бюджетним кодексом України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» , Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження формули освітньої субвенції між місцевими бюджетами», Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» та «Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам».

Відповідно до ст. 103 Бюджетного кодексу України, освітня субвенція розподіляється між відповідними бюджетами на основі формули, яка розробляється Міністерством освіти і науки, та затверджується Кабінетом Міністрів України.

У 2018 році запроваджено нову формулу, в основу якої покладено розрахункову кількість ставок педагогічних працівників, визначену на підставі навчального навантаження, розрахункової наповнюваності класів та навчальних планів.

Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників:

- усіх типів закладів загальної середньої освіти;

- професійно-технічних навчальних закладів державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти;

- державних закладів вищої освіти, перелік яких визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», та комунальних закладів вищої освіти в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти, а саме на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників, які викладають предмети згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

У разі задоволення в повному обсязі потреби в поточних видатках та за умови відсутності простроченої бюджетної заборгованості, субвенція може спрямовуватися на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти.

За інформацією Офісу з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді, плановий обсяг освітньої субвенції в І півріччі 2018 року порівняно з І півріччям 2017 року збільшився на 5,6 млрд грн (18%). Збільшення обсягів освітньої субвенції відбулося в усіх областях, окрім м. Києва, про що свідчить зменшення запланованого обсягу коштів на 0,2 млрд грн (10%). При цьому фактичне фінансування запланованих видатків з державного бюджету України за освітньою субвенцією в І півріччі 2017 і 2018 рр. здійснювалося практично в повному обсязі.

Водночас, зростання обсягів касових видатків у І півріччі 2018 року за освітньою субвенцією відбулося в усіх областях, окрім м. Києва, що було спричинено зменшенням фінансування з 1,9 млрд грн у 2017 році до 1,7 млрд грн у 2018 році. 

Відповідно до інформації Офісу з фінансового та економічного аналізу, така ситуація склалася тому, що у 2018 році було використано нову формулу розподілу субвенції, яка є дискримінаційної по відношенню до столиці, оскільки вона не враховує низку коригуючих коефіцієнтів, зокрема обсяги муніципальної надбавки до заробітної плати, необхідність збільшення кількості педагогічних ставок у зв’язку з поділом класів на групи при вивченні окремих предметів у закладах загальної середньої освіти та коефіцієнт розміру підвищення посадових окладів за їх спеціалізацією.

Слід відзначити, що порівняно з І півріччям 2017 року в І півріччі 2018 року рівень освоєння коштів субвенції підвищився до 94%. В усіх областях спостерігається неповне освоєння коштів, виділених за освітньою субвенцією, окрім м. Києва. У Закарпатській, Луганській, Одеській, Полтавській, Херсонській та Чернівецькій областях рівень освоєння коштів за цей період знизився.

Як свідчать дані Офісу з фінансового та економічного аналізу, у середньому по країні обсяг залишків невикористаних коштів освітньої субвенції становив 92,7 млн грн. При цьому їх динаміка в розрізі областей у І півріччі 2017 і 2018 рр. була різною. Так, значний приріст невикористаних залишків спостерігався в 11 областях, серед них найбільший у таких:

 – Чернівецькій – 108,8 млн грн (446%);

 – Одеській – 97,7 млн грн (92%);

 – Закарпатській – 84,6 млн грн (106%);

 – Херсонській – 38 млн грн (66%);

 – Полтавській – 29,3 млн грн (66%).

У м. Київ станом на 01.07.2018 року, на відміну від інших областей, було перевитрачання коштів (від’ємне значення невикористаного залишку), зумовлене використанням залишків освітньої субвенції на 01.01.2018 року.

Незважаючи на збільшення обсягів фінансування за освітньою субвенцією у 2018 році порівняно з 2017 роком та невикористані залишки коштів, у значній кількості місцевих бюджетів у всіх областях України спостерігається брак коштів.

За інформацією Офісу з фінансового та економічного аналізу у середньому кількість місцевих бюджетів в областях, яким бракує коштів освітньої субвенції, становить 16, проте в розрізі кожної області вона різна.

Так, у Житомирській області таких бюджетів 54, у Львівській і Тернопільській – 34 та 32 відповідно, а в Закарпатській – 29. Щодо обсягу коштів, яких не вистачає місцевим бюджетам, то в середньому показник досягає 119 млн грн. При цьому в розрізі областей також спостерігаються значні коливання браку фінансування за освітньою субвенцією.

Отже, обсяги освітньої субвенції в І півріччі 2017 і 2018 рр. збільшилися для всіх областей, окрім м. Києва. За інформацією Офісу з фінансового та економічного аналізу, така ситуація склалася через неврахування у формулі розподілу освітньої субвенції, затвердженої КМУ на 2018 рік, особливостей оплати праці педагогічних працівників столиці.

Рівень освоєння коштів освітньої субвенції загалом по країні в І півріччі 2018 порівняно з І півріччям 2017 року зріс з 92 до 94%. Незважаючи на зменшення частки залишків освітньої субвенції з 7,8 до 6,3%, такий показник вищий за законодавчо встановлений на рівні 1%. Водночас у багатьох областях країни станом на 01.07.2018 року залишалися кошти освітньої субвенції, серед яких лідерами є Дніпропетровська (252 млн грн), Одеська (203,4 млн грн), Львівська (197,4 млн грн), Закарпатська (165 млн грн) та Харківська (159,2 млн грн) області.

Незважаючи на це, у значній кількості обласних бюджетів та бюджеті м. Києва існує дефіцит коштів на покриття видатків на оплату праці педагогічних працівників. Так, обсяги недоотримання коштів на оплату праці педагогічних працівників за освітньою субвенцією в 2018 році в м. Київ становлять 800 млн грн, Житомирській області – 237 млн грн, Львівській – 212 млн грн, Запорізькій – 157 млн грн, Київській – 155 млн грн. При цьому, освоєння освітньої субвенції у цих областях коливається на рівні 92-97%.

Огляд дослідження Офісу з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді України: https://goo.gl/QQ7L4s