Новини

07 квітня 2020, 13:00

Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг: Укладення договорів між споживачами та виконавцями комунальних послуг відтерміновано через карантин

докладніше
06 квітня 2020, 17:24

Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів перше засідання у режимі відеоконференції

докладніше
06 квітня 2020, 12:00

Комітет з питань інтеграції України з ЄС на засіданні в онлайн режимі розглянув законопроекти на їх відповідність праву ЄС та зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію

докладніше
04 квітня 2020, 14:35

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков висловлює співчуття у зв’язку зі смертю Івана Вакарчука

докладніше
03 квітня 2020, 18:46

Комітет з питань правоохоронної діяльності спільно з Генеральною прокуратурою, Національним антикорупційним бюро та Антикорупційною ініціативою Європейського союзу провели веб-конференцію на тему «Система електронного кримінального провадження eCase»

докладніше
03 квітня 2020, 15:07

Голова Верховної Ради України підписав Розпорядження, яким продовжив дію додаткових заходів із попередження поширення коронавірусної хвороби

докладніше
02 квітня 2020, 14:53

Порядок отримання висновків Єврокомісії щодо законопроєктів у сфері енергетики

докладніше
01 квітня 2020, 18:32

Уряд має забезпечити належне фінансування наукових співробітників, які розробили вітчизняні експрес-тести для діагностики коронавірусу, - Олена Кондратюк

докладніше
01 квітня 2020, 15:57

Голова Верховної Ради підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»

докладніше
31 березня 2020, 16:13

Голова Верховної Ради підписав три закони, ухвалені на позачерговому засіданні Парламенту

докладніше
31 березня 2020, 00:51

Позачергове засідання Верховної Ради України

докладніше
31 березня 2020, 00:44

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення"

докладніше
30 березня 2020, 16:59

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності"

докладніше
30 березня 2020, 16:43

Прийнято Постанову «Про призначення Степанова М. В. Міністром охорони здоров'я України»

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
26 квітня 2018, 11:58

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроекти про Національне бюро фінансової безпеки України

 

Члени Комітету на черговому засіданні розглянули три законопроекти за №№8157, 8157-1 і №8157-2.

Проект Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157 визначено Президентом України як невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою України.

Законопроектом пропонується визначити мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності Національного бюро фінансової безпеки України (далі - НБФБ), на яке покладається комплекс завдань щодо усунення загроз фінансовій безпеці держави, у тому числі, шляхом запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, віднесених до його підслідності.

Проектом також пропонується визначити завдання та повноваження НБФБ, запроваджуються елементи демократичного контролю за його діяльністю, обов'язки та відповідальність працівників НБФБ, основи його співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами, а також порядок створення на основі кримінального аналізу та аналізу ризиків підґрунтя для кримінального переслідування осіб, злочинна діяльність яких несе загрозу фінансовій безпеці держави.

Альтернативним проектом Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157-1 передбачається розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та cтворення нового державного правоохоронного органу, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Національне бюро фінансової безпеки України та встановити концептуальні положення його функціонування, згідно з якими НБФБ:

буде здійснювати заходи по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави;

до підслідності НБФБ належатиме досудове розслідування злочинів, передбачених статтями 1591, 191, 204, 205, 2051, 209; 2091, 212, 2121, 216, 2181, 219, 2201, 2202, 222, 2221, 2231, 2232, 224, 231, 232, 2321, 2322, 233 Кримінального кодексу. Крім того, передбачено, якщо під час розслідування вищевказаних злочинів будуть встановлені інші пов'язані злочини (у проекті вказаний конкретний перелік), то НБФБ зможе також їх розслідувати;

розслідування щодо порушень, що віднесені до компетенції НБФБ, зможуть здійснювати виключно детективи Бюро. Забороняється доручати здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень іншому органу досудового розслідування.  Передбачається, що інші правоохоронні органи, отримавши інформацію про можливе вчинення злочину, віднесеного до підслідності НБФБ, зобов’язані внести відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань та протягом трьох робочих днів передати всі матеріали кримінального провадження до НБФБ для подальшого здійснення досудового розслідування.

Систему НБФБ складатимуть центральний апарат та 7 територіальних управлінь.

В основі іншого альтернативного проекту Закону «Про правові засади організації та діяльності Фінансової поліції» за №8157-2 лежать положення раніше зареєстрованого у Верховній Раді проекту Закону «Про фінансову поліцію» №4228.

Метою законопроекту №8157-2 є розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Фінансової поліції, як центрального органу виконавчої влади, який здійснює діяльність по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю кримінальних правопорушень, що віднесені до його підслідності.

Основні концептуальні положення законопроекту № 8157-2 подібні до положень законопроекту за реєстр. № 8157-1.

Члени Комітету під час обговорення відзначали, що всі три законопроекти є ґрунтовними, базовими та визначають мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності нового органу у сфері фінансової безпеки, його завдання та повноваження, систему та структуру, встановлюють обов'язки та відповідальність його працівників, основи співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами тощо.

Водночас законопроекти мають свої особливості та відмінності. Так, положення законопроектів відрізняються в частині правового статусу, повноважень, підпорядкування, гарантій фінансової та політичної незалежності органу, підслідності кримінальних справ, порядку отримання інформації, що містить банківську таємницю, граничної кількості працівників.

Проаналізувавши основний та альтернативні законопроекти, члени Комітету погодилися з нагальною необхідністю створення принципово нового єдиного правоохоронного органу, що протидіятиме злочинам у сфері публічних фінансів та забезпечуватиме фінансову безпеку України.

За результатами обговорення Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти усі три законопроекти за основу.