Новини

07 грудня 2019, 12:00

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков здійснить робочу поїздку до Житомирської області

докладніше
07 грудня 2019, 09:30

Вітання Голови Верховної Ради Дмитра Разумкова з нагоди Дня місцевого самоврядування

докладніше
07 грудня 2019, 09:00

Привітання Голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрія Клочка з Днем місцевого самоврядування

докладніше
06 грудня 2019, 19:00

Представники Комітету з питань молоді і спорту провели зустріч з делегацією Великих Національних Зборів Туреччини

докладніше
06 грудня 2019, 18:30

До Міжнародного дня прав людини відбулося урочисте засідання Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській обл. та АР Крим, м. Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин

докладніше
06 грудня 2019, 18:00

Голова Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус провів особистий прийом громадян

докладніше
06 грудня 2019, 16:16

Члени Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва провели зустріч із делегацією Комітету Європейського парламенту у закордонних справах

докладніше
06 грудня 2019, 15:08

Ми налаштовані на максимально ефективне використання наявних можливостей для поглиблення співробітництва з ЄС, - Руслан Стефанчук

докладніше
06 грудня 2019, 14:45

Україна зараз стоїть не тільки на сторожі своїх кордонів, але й кордонів усієї Європи, - Олена Кондратюк

докладніше
06 грудня 2019, 14:24

Пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
06 грудня 2019, 14:21

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" (щодо діяльності Спортивної студентської спілки України та Української федерації учнівського спорту)"

докладніше
06 грудня 2019, 14:13

Прийнято Закон "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"

докладніше
06 грудня 2019, 12:57

Прийнято Закон "Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" щодо будівництва лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит"

докладніше
06 грудня 2019, 12:55

Засідання Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом відбулося за участю віцепрем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Дмитра Кулеби

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
26 квітня 2018, 11:58

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроекти про Національне бюро фінансової безпеки України

 

Члени Комітету на черговому засіданні розглянули три законопроекти за №№8157, 8157-1 і №8157-2.

Проект Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157 визначено Президентом України як невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою України.

Законопроектом пропонується визначити мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності Національного бюро фінансової безпеки України (далі - НБФБ), на яке покладається комплекс завдань щодо усунення загроз фінансовій безпеці держави, у тому числі, шляхом запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, віднесених до його підслідності.

Проектом також пропонується визначити завдання та повноваження НБФБ, запроваджуються елементи демократичного контролю за його діяльністю, обов'язки та відповідальність працівників НБФБ, основи його співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами, а також порядок створення на основі кримінального аналізу та аналізу ризиків підґрунтя для кримінального переслідування осіб, злочинна діяльність яких несе загрозу фінансовій безпеці держави.

Альтернативним проектом Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157-1 передбачається розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та cтворення нового державного правоохоронного органу, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Національне бюро фінансової безпеки України та встановити концептуальні положення його функціонування, згідно з якими НБФБ:

буде здійснювати заходи по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави;

до підслідності НБФБ належатиме досудове розслідування злочинів, передбачених статтями 1591, 191, 204, 205, 2051, 209; 2091, 212, 2121, 216, 2181, 219, 2201, 2202, 222, 2221, 2231, 2232, 224, 231, 232, 2321, 2322, 233 Кримінального кодексу. Крім того, передбачено, якщо під час розслідування вищевказаних злочинів будуть встановлені інші пов'язані злочини (у проекті вказаний конкретний перелік), то НБФБ зможе також їх розслідувати;

розслідування щодо порушень, що віднесені до компетенції НБФБ, зможуть здійснювати виключно детективи Бюро. Забороняється доручати здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень іншому органу досудового розслідування.  Передбачається, що інші правоохоронні органи, отримавши інформацію про можливе вчинення злочину, віднесеного до підслідності НБФБ, зобов’язані внести відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань та протягом трьох робочих днів передати всі матеріали кримінального провадження до НБФБ для подальшого здійснення досудового розслідування.

Систему НБФБ складатимуть центральний апарат та 7 територіальних управлінь.

В основі іншого альтернативного проекту Закону «Про правові засади організації та діяльності Фінансової поліції» за №8157-2 лежать положення раніше зареєстрованого у Верховній Раді проекту Закону «Про фінансову поліцію» №4228.

Метою законопроекту №8157-2 є розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Фінансової поліції, як центрального органу виконавчої влади, який здійснює діяльність по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю кримінальних правопорушень, що віднесені до його підслідності.

Основні концептуальні положення законопроекту № 8157-2 подібні до положень законопроекту за реєстр. № 8157-1.

Члени Комітету під час обговорення відзначали, що всі три законопроекти є ґрунтовними, базовими та визначають мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності нового органу у сфері фінансової безпеки, його завдання та повноваження, систему та структуру, встановлюють обов'язки та відповідальність його працівників, основи співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами тощо.

Водночас законопроекти мають свої особливості та відмінності. Так, положення законопроектів відрізняються в частині правового статусу, повноважень, підпорядкування, гарантій фінансової та політичної незалежності органу, підслідності кримінальних справ, порядку отримання інформації, що містить банківську таємницю, граничної кількості працівників.

Проаналізувавши основний та альтернативні законопроекти, члени Комітету погодилися з нагальною необхідністю створення принципово нового єдиного правоохоронного органу, що протидіятиме злочинам у сфері публічних фінансів та забезпечуватиме фінансову безпеку України.

За результатами обговорення Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти усі три законопроекти за основу.