Новини

22 жовтня 2019, 11:07

Ми боремось за територіальну цілісність, і з міжнародною підтримкою Україна зможе пройти цей шлях, - Дмитро Разумков

докладніше
22 жовтня 2019, 11:06

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо удосконалення порядку зміни обвинувачення в суді

докладніше
22 жовтня 2019, 09:46

Огляд головних тем «Голосу України» від 22 жовтня

докладніше
21 жовтня 2019, 17:19

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев провів особистий прийом громадян

докладніше
21 жовтня 2019, 17:10

Українська парламентська делегація взяла участь у 141-й Асамблеї Міжпарламентського Союзу в Белграді

докладніше
21 жовтня 2019, 17:00

Комітет з питань антикорупційної політики надав висновки щодо відповідності вимогам антикорупційного законодавства до ряду законопроектів

докладніше
21 жовтня 2019, 13:00

Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацював рекомендації щодо вирішення проблем у сфері надання медичної допомоги хворим на рідкісні (орфанні) захворювання

докладніше
21 жовтня 2019, 11:06

Комітет з питань молоді і спорту підтримує проект Постанови про питання термінового вжиття заходів для забезпечення захисту прав та інтересів дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

докладніше
21 жовтня 2019, 09:00

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано ряд законів і постанов, ухвалених Верховною Радою дев’ятого скликання

докладніше
18 жовтня 2019, 18:30

Комітет з питань правоохоронної діяльності заслухав інформацію Генерального прокурора України Руслана Рябошапки про хід реформування органів прокуратури

докладніше
18 жовтня 2019, 16:51

У Верховній Раді створено депутатські групи з міжпарламентських зв’язків з Ірландією, Йорданією та Вірменією

докладніше
18 жовтня 2019, 16:25

Пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
18 жовтня 2019, 16:11

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік"

докладніше
18 жовтня 2019, 15:49

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу"

докладніше

Канал Рада 

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України у 2019 році 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
03 листопада 2016, 14:08

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

 Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.
Парламентарії за пропозицією головуючого привітали військовослужбовців з Днем ракетних військ і артилерії.
Народні депутати приступили до розгляду питань дерегуляції та розвитку бізнес-клімату.
 

Прийнято за основу проект Закону «Про медіацію».


Законопроектом №3665 пропонується запровадити інститут медіації в Україні та визначити правові основи надання послуг медіації на професійних засадах, поширити практику мирного вирішення спорів позасудовими методами та забезпечення збалансованих взаємовідносин між інститутом медіації та судовою системою, а також принципи та порядок проведення медіації, а також статус медіатора, особливості проведення процедури медіації під час судового або третейського розгляду, механізми контролю за якістю надання послуг медіації, та засади державної політики в сфері медіації.

Згідно з проектом, «медіація - альтернативний (позасудовий) метод вирішення спорів, за допомогою якого дві або більше сторони спору намагаються в рамках структурованого процесу за участі медіатора досягти згоди для вирішення їх спору;

медіатор - незалежний посередник, який допомагає сторонам спору у його вирішенні шляхом медіації;

сторони медіації - фізичні, юридичні особи та/або групи осіб, які прагнуть врегулювати свій спір за допомогою медіації;

учасники медіації - медіатор (медіатори), сторони медіації, їх представники,  законні представники, перекладач, експерти та інші особи визначені за домовленістю сторін медіації».

Проектом пропонується встановити, що «медіація може застосовуватися у будь-яких конфліктах (спорах), у тому числі цивільних, сімейних, трудових, господарських, адміністративних, а також в кримінальних провадженнях та справах щодо адміністративних правопорушень.

Дія цього Закону поширюється на медіацію як в конфліктах (спорах) між резидентами України, так і у конфліктах (спорах) за участю нерезидентів, якщо сторони медіації погодились, що процедура медіації буде проведена на території України.

Медіація може бути проведена у разі виникнення конфлікту (спору) як до звернення до суду (третейського суду), так і під час або після судового чи третейського провадження, у тому числі під час виконавчого провадження.

Якщо сторона медіації вчинила тяжкий або особливо тяжкий злочин, медіація може бути проведена виключно щодо обсягу та способу компенсації завданої цим злочином шкоди».

Проектом також пропонується закріпити гарантії дотримання прав третіх осіб, зокрема, передбачити, що медіація має бути припинена, якщо виявляється, що спір стосується чи може зачіпати права або законні інтереси третіх осіб, які не беруть участі в процедурі медіації, і за різних причин залучити таких осіб до процедури медіації неможливо.

При цьому, побоювання щодо можливого затягування процедури медіації недобросовісними сторонами є необґрунтованими, так як на відміну від третейського або судового процесу, будь-яка зі сторін у будь-який час може припинити процедуру медіації.



Ухвалено Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар'єрів для експорту послуг)»

Документом вдосконалюються процедури укладення зовнішньоекономічних договорів (контрактів), бухгалтерського обліку та фінансової звітності, валютного контролю для операцій з експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності.

Закон ухвалено з урахуванням відповідних техніко-юридичних правок.

Відповідний законопроект зареєстровано за №4496.

 


Прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Законодавчим актом внесено зміни до 14 статей Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Такі зміни, зокрема, стосуються:

поширення дії закону на відносини, що виникають при здійсненні заходів державного контролю органами державної фіскальної служби, державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення;

розширення переліку основних принципів державного нагляду (контролю), зокрема закріплення презумпції правомірності поведінки суб’єкта господарювання (за аналогією з презумпцією правомірності рішень платника податку, закріпленої у ст. 4 Податкового кодексу України) та недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності;

планування заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) виключно на річний період зі скасуванням квартальних планів та встановлення заборони на їх зміну;

встановлення жорстких обмежень періодичності та тривалості планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю);

конкретизації та звуження підстав для здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю), встановлення порядку повідомлення суб’єкта господарювання про здійснення такого заходу;

уточнення (звуження) обсягу повноважень органів державного нагляду (контролю);

розширення обсягу прав суб’єктів господарювання при здійсненні державного нагляду (контролю), зокрема розширення підстав для відмови в допуску посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю) та надання права вимагати припинення здійснення заходів державного нагляду (контролю) при перевищенні максимальних строків його проведення;

звільнення суб’єкта господарювання, посадових осіб суб’єкта господарювання - юридичної особи від відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо діяльності суб’єкта господарювання;

розширення положень щодо консультативної підтримки суб’єктів господарювання органам державного нагляду (контролю); звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, якщо вони діяли відповідно до консультації органу державного нагляду (контролю);

розширення прав громадських об’єднань щодо представництва та захисту прав суб’єктів господарювання у сфері державного нагляду (контролю).

Згідно з Законом, «Заходи контролю здійснюються органами державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації – з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації».

Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю на кордоні, державного експортного контролю, контролю за дотриманням бюджетного законодавства, банківського нагляду, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.


Проект Закону зареєстровано за №2418а.

Ухвалено Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю)».

Відповідно до закону, передбачається встановлення єдиного порядку стягнення адміністративно – господарських санкцій, які застосовуються органами державного нагляду (контролю) за фактами встановлених порушень,

Відповідний законопроект зареєстровано за № 2531а.



Прийнято Закон «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Законом передбачено встановити до 31 грудня 2017 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно з Законом, «до 31 грудня 2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю):

1) з підстави, передбаченої частиною другою цієї статті (за погодженням центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності (далі – Державна регуляторна служба));

2) за письмовою заявою суб’єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

3) за рішенням суду;

4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок  нещасного випадку, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.

Позаплановий захід державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби».

Законом встановлено, що «для погодження орган державного нагляду (контролю) подає Державній регуляторній службі копію відповідного звернення фізичної особи та обґрунтування необхідності проведення перевірки. Державна регуляторна служба розглядає подані документи та надає погодження або вмотивовану відмову у наданні погодження протягом п’яти робочих днів з дня надходження відповідних документів».

Законом також встановлено, що «Державна регуляторна служба зобов’язана до початку проведення органами державного нагляду (контролю) заходів державного нагляду (контролю) оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті погодження на проведення таких заходів. Проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) без оприлюднення погодження Державної регуляторної служби забороняється».

Закон прийнято з внесенням необхідних техніко-юридичних поправок.

Проект Закону зареєстровано за №3153.

Головуючий закрив ранкове засідання.