Новини

22 лютого 2019, 17:30

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко провела зустріч з новопризначеним Послом Турецької Республіки в Україні Ягмуром Ахметом Гюльдере

докладніше
22 лютого 2019, 17:03

Інформація про особистий прийом громадян за період з 5 по 22 лютого

докладніше
22 лютого 2019, 12:03

Постійна делегація Верховної Ради України взяла участь у роботі Вісімнадцятої зимової сесії Парламентської асамблеї Організації з безпеки та співробітництва в Європі у м. Відень

докладніше
22 лютого 2019, 10:00

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко провела зустріч з Послом Ісламської Республіки Пакистан Західом Мубаширом Шейхом

докладніше
22 лютого 2019, 08:56

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Постанову про Звернення Верховної Ради України до лідерів держав - членів НАТО, Північноатлантичної Ради та ПА НАТО, національних парламентів держав - членів Альянсу про надання Україні Плану дій щодо членства в НАТО

докладніше
22 лютого 2019, 08:35

Огляд головних тем «Голосу України» від 22 лютого

докладніше
21 лютого 2019, 17:43

Народні депутати та експерти-правники виступили за відновлення незалежної експертизи - запоруки роботи антикорупційного суду

докладніше
21 лютого 2019, 17:24

Постійна делегація Верховної Ради України в ПА ОБСЄ бере участь у ХVІІІ щорічному зимовому засіданні Парламентської асамблеї Організації з безпеки та співробітництва в Європі у м. Відні (Австрійська Республіка)

докладніше
21 лютого 2019, 17:13

У Верховній Раді проведено міжнародну конференцію на тему: «Аукціонна система підтримки відновлюваної електроенергетики в Україні»

докладніше
21 лютого 2019, 16:16

У Комітеті з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України відбулося засідання робочої групи з підготовки проекту Закону про парламентську службу

докладніше
21 лютого 2019, 16:15

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко: Важливо мати стратегічне бачення стримування Росії у Чорноморському регіоні

докладніше
21 лютого 2019, 16:05

У Комітеті з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення відбулося засідання робочої групи з підготовки до другого читання законопроекту щодо надання відпустки усиновлювачам при усиновленні дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування

докладніше
21 лютого 2019, 12:08

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко взяла участь у зустрічі з представником Комітету Сенату з питань збройних сил і безпеки США Джоні Ернст

докладніше
21 лютого 2019, 09:14

Огляд головних тем «Голосу України» від 21 лютого

докладніше

Канал Рада 

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України у 2019 році 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
22 червня 2016, 15:58

 Інформаційне управління 

На засіданні "круглого столу" на тему: "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи" обговорено перебіг конституційного процесу в Україні

Конституційний процес в Україні розпочався динамічно. В березні 2015 р.  Президент України П.Порошенко створив Конституційну Комісію. Вже 1 липня 2015р. Парламент зареєстрував розроблений Конституційною Комісією і внесений Президентом проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації)” N2217а. 25 листопада 2015р.  за поданням Президента Верховна Рада зареєструвала наступний проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України(щодо правосуддя)”  No3524. Робочою групою Конституційної Комісії ще в середині липня 2015р. був підготовлений проект Закону “Про внесення змін до Конституції України(щодо прав людини)”. Логіка  проголошеного у 2015р. конституційного процесу вимагає прийняття рішення щодо нього Конституційною Комісією і Президентом України.



Центр Разумкова підготував доповідь на тему: "Сучасний стан реформування конституційних засад судової влади", присвячену проблемам імплементації змін до Конституції в частині реформи судової влади в рамках Проекту "Конституційний процес в Україні: удосконалення засад правосуддя, прав,свобод і обов’язків людини і громадянина" та зібрав експертів, юристів, політиків, громадських діячів на засіданні "круглого столу" "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи"  задля обговорення перебігу конституційного процесу в Україні.

За словами наукового консультанта з правових питань Центру Разумкова, модератора заходу  Віктора Мусіяки, проблема судової реформи не сходить з порядку денного в Україні з часу проголошення незалежності. За цей час було здійснено чимало  спроб змінити систему правосуддя, успадковану від радянської епохи, починаючи від малої судової реформи початку 2000р., і закінчуючи прийняттям Закону України  "Про забезпечення права на справедливий суд" від15 лютого 2015р. Проте всі ці спроби фактично завершувалися невдачею. Причин цьому безліч - від об’єктивних складнощів становлення української державності, стану суспільної свідомості, політичної і правової культури можновладців, консервативності доктринального мислення – до браку політичної волі для проведення справжньої реформ. "Це перша вдала спроба внесення змін до Конституції України", - сказав він.
"Отже, до положень зміненого тексту Конституції,які заслуговують на позитивну оцінку, необхідно насамперед віднести: 1) удосконалення порядку призначення суддів, 2)певне поліпшення,порівняно з чинною Конституцією України, редакції ст.125, що стосується судоустрою;  3)удосконалену редакцію ст.126 Конституції України в контексті усунення парламенту від надання згоди на затримання або утримання під вартою судді; 4) приведення у відповідність до європейських стандартів порядку формування та складу Вищої ради правосуддя; 5)скасування Розділу VII чинної Конституції України "Прокуратура" та перенесення положень про прокуратуру до Розділу “Правосуддя", - наголосив В.Мусіяка.

На думку  Голови ради Центру Разумкова Миколи Мартиненка, конституційна реформа в частині прав і свобод , забезпечення прав людини - головний обов'язок держави. "Конституція як "живий" організм держави і народу не має знати статичного стану, як його не знають суспільні та державні інститути. Вже під час формування “ядра” конституції мають бути закладені: передумови динаміки розвитку владних повноважень і гарантії прийняття основоположних для народу та держави політичних рішень, основні засади зміцнення і розвитку громадянського суспільства, фактори забезпечення прав і свобод і виконання обов’язків кожної людини", - наголосив промовець.

За словами керівника Проекту Фонду Ганса Зайделя в Україні Даніеля Зайберлінга, внесення змін до Конституції  держави - важлива річ. На його думку, ухвалені закони щодо децентралізації влади, реформи державної служби та судової системи є слідуванням принципу демократії, натомість слід бути уважними, запроваджуючи їх в життя.

Конституційна правотворчість – складний і багатовекторний процес формування взаємозалежних засад життєдіяльності людини, держави та громадянського суспільства. "Більше всього пропозицій,проектів змін і доповнень до Конституції пропонувалося громадянами, політичними партіями, громадськими об’єднаннями, окремими політиками саме з питань відображення прав людини в Конституції України. Одні це робили в силу життєвої необхідності, в інших – як прояв турботи за стан з правами людини в країні, треті – просто задля власного піару.  Незалежно від причин така зацікавленість у цій проблематиці вилилася у тисячі різних пропозицій і побажань.  натомість велика проблема в тому, що навколо конституційної реформи  багато політики й непрофесіоналізму", - зазначив  завідувач кафедри загальнотеоретичних та державно-правових наук Національного університету  "Києво-Могилянська академія", суддя Конституційного Суду у відставці, член-кореспондент Національної академії правових наук Микола Козюбра.

"Жодна конституція, якою б демократичною правовою держава не була, не може раз і назавжди дати повний перелік прав і свобод людини. Для цього слід передбачити наявне в чинній Конституції положення, що права людини не є вичерпними, можуть і повинні розвиватися, але без обмеження уже закріплених прав, що вони будуть доповнюватися новими правами задля удосконалення статусу людини в суспільстві і державі. Усі положення, які стосуються Конституційного Суду, в новій редакції Конституції змінено. Це свідчить про серйозність намірів. Серед усього запроваджено інститут конституційної скарги", зауважив  суддя Конституційного Суду Петро Стецюк. На його думку, велике значення для держави матиме нова редакція  Закону "Про Конституційний Суд".

На думку судді Європейського суду з прав людини у відставці, заступника голови Конституційної Комісії Володимира Буткевича,  потрібно привести зміст положень Конституції у відповідність до тих, яких ми зобов’язалися дотримуватися за міжнародними угодами, чи тих, які діють у тих міжнародних організаціях, до яких ми плануємо вступити і до яких нас не приймуть без приведення у відповідність чинної Конституції. "Так, порівняно з Європейською конвенцією з прав людини і  привілеями чи обмеженнями  Основного Закону в Конституції України відсутня заборона дискримінації за ознаками: релігії (дається лише стосовно "релігійних переконань"), національного походження (дається щодо етнічного походження), належності до національних меншин і народження (це ставить під питання забезпечення народження  завдяки сурогатному материнству тощо.). Ще більше невідповідностей положень Конституції України з тими, що містить Хартія основних прав Європейського Союзу: в Конституції заборонена дискримінація за  релігійними, політичними та іншими переконаннями, в Хартії йдеться про переконання і погляди – то є два різні прояви дискримінації, а тому і подаються окремо критерії за ознаками: релігії, переконань, політичних та інших поглядів", - зазначив промовець.

За словами керівника Головного департаменту правової політики Адміністрації Президента України Костянтина Красовського,   слід усвідомлювати, що забезпечення права на справедливий суд і є першим етапом реформування судової системи. яка розпочалася в 2014 році й визначена Президентом України як пріоритетна."Навіть критикуючи, можна констатувати, що  система правосуддя імплементується в правильному напрямі", - підсумував промовець.

"Конституція - документ, який творить з нас націю, державу. Правовий нігілізм - бич, який нищить наше майбутнє.  Справедливість - основа життя в демократичному суспільстві", - основні думки промови  протоієрея Всеукраїнської Ради Церков отця Олекси Петріва.

На думку Першого заступника Керівника Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України Аркадія Нижника, Закон України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя), прийнятий Верховною Радою 2 червня 2016 року, має вади техніко-юридичного характеру. Їх може бути усунуто лише шляхом внесення змін  до відповідних положень Основного Закону. "Оскільки це перші зміни до Конституції України після відновлення у 2014 році парламентсько-президентської форми правління, цей Закон мав би стати взірцем для інших законопроектів щодо внесення змін до Конституції.  На превеликий жаль, це вже не станеться,  адже документ перебуває на завершальній стадії конституційної процедури його підписання та оприлюднення", - наголосив він.

Учасники "круглого столу" висловили спільну думку, що конституційний процес в Україні започатковано.

Довідково: Центр Разумкова — це недержавний аналітичний центр, заснований в 1994 р., що здійснює дослідження державної політики в таких сферах: внутрішня політика; державне управління; економічна політика; енергетика;земельні відносини; зовнішня політика;соціальна політика;міжнародна та регіональна безпека;національна безпека і оборона.