Новини

25 лютого 2020, 17:54

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев провів особистий прийом громадян

докладніше
25 лютого 2020, 16:32

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков 25 лютого розпочав офіційний візит до Естонії

докладніше
25 лютого 2020, 14:21

Поглибити співпрацю України і Латвії допоможе якісна комунікація дипломатів, парламентаріїв та урядовців, - Дмитро Разумков

докладніше
25 лютого 2020, 12:46

Комітет з питань молоді і спорту розглянув питання про виконання бюджетної програми "Зшивання країни - проект мобільності молоді"

докладніше
25 лютого 2020, 12:11

Стала, непохитна та принципова підтримка з боку Латвії є цінною та важливою для України, - Дмитро Разумков

докладніше
25 лютого 2020, 11:55

У Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики відбувся круглий стіл на тему: "Державна підтримка легкої промисловості в Україні"

докладніше
25 лютого 2020, 10:51

В економічних відносинах України та Латвії потрібно зберегти позитивний тренд, - Дмитро Разумков

докладніше
25 лютого 2020, 09:25

У Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів проведено слухання: "Сучасний стан українських профспілок. Потреба у перезавантаженні соціального/публічного діалогу"

докладніше
24 лютого 2020, 18:21

Нам важливо продовжувати співпрацю з Латвією на міжнародній арені, - Дмитро Разумков

докладніше
24 лютого 2020, 18:00

Апарат Верховної Ради України спільно з Програмою USAID РАДА провели «парламентські дні» у Вінниці

докладніше
24 лютого 2020, 15:48

Важливо, що українські діти мають змогу вивчати рідну мову та культуру навіть за кордоном, - Дмитро Разумков

докладніше
24 лютого 2020, 14:18

Комітет з питань бюджету оприлюднив інформацію про кандидатів, які подали документи на конкурс на зайняття вакантних посад членів Рахункової палати

докладніше
24 лютого 2020, 13:37

Комітет з питань екологічної політики та природокористування підтримує ідею та концепцію законопроєктів щодо відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

докладніше
24 лютого 2020, 12:36

Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк обговорила питання українсько-польського партнерства з керівником кабінету Президента Республіки Польща Кшиштофом Щерським

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
22 червня 2016, 15:58

 Інформаційне управління 

На засіданні "круглого столу" на тему: "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи" обговорено перебіг конституційного процесу в Україні

Конституційний процес в Україні розпочався динамічно. В березні 2015 р.  Президент України П.Порошенко створив Конституційну Комісію. Вже 1 липня 2015р. Парламент зареєстрував розроблений Конституційною Комісією і внесений Президентом проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації)” N2217а. 25 листопада 2015р.  за поданням Президента Верховна Рада зареєструвала наступний проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України(щодо правосуддя)”  No3524. Робочою групою Конституційної Комісії ще в середині липня 2015р. був підготовлений проект Закону “Про внесення змін до Конституції України(щодо прав людини)”. Логіка  проголошеного у 2015р. конституційного процесу вимагає прийняття рішення щодо нього Конституційною Комісією і Президентом України.



Центр Разумкова підготував доповідь на тему: "Сучасний стан реформування конституційних засад судової влади", присвячену проблемам імплементації змін до Конституції в частині реформи судової влади в рамках Проекту "Конституційний процес в Україні: удосконалення засад правосуддя, прав,свобод і обов’язків людини і громадянина" та зібрав експертів, юристів, політиків, громадських діячів на засіданні "круглого столу" "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи"  задля обговорення перебігу конституційного процесу в Україні.

За словами наукового консультанта з правових питань Центру Разумкова, модератора заходу  Віктора Мусіяки, проблема судової реформи не сходить з порядку денного в Україні з часу проголошення незалежності. За цей час було здійснено чимало  спроб змінити систему правосуддя, успадковану від радянської епохи, починаючи від малої судової реформи початку 2000р., і закінчуючи прийняттям Закону України  "Про забезпечення права на справедливий суд" від15 лютого 2015р. Проте всі ці спроби фактично завершувалися невдачею. Причин цьому безліч - від об’єктивних складнощів становлення української державності, стану суспільної свідомості, політичної і правової культури можновладців, консервативності доктринального мислення – до браку політичної волі для проведення справжньої реформ. "Це перша вдала спроба внесення змін до Конституції України", - сказав він.
"Отже, до положень зміненого тексту Конституції,які заслуговують на позитивну оцінку, необхідно насамперед віднести: 1) удосконалення порядку призначення суддів, 2)певне поліпшення,порівняно з чинною Конституцією України, редакції ст.125, що стосується судоустрою;  3)удосконалену редакцію ст.126 Конституції України в контексті усунення парламенту від надання згоди на затримання або утримання під вартою судді; 4) приведення у відповідність до європейських стандартів порядку формування та складу Вищої ради правосуддя; 5)скасування Розділу VII чинної Конституції України "Прокуратура" та перенесення положень про прокуратуру до Розділу “Правосуддя", - наголосив В.Мусіяка.

На думку  Голови ради Центру Разумкова Миколи Мартиненка, конституційна реформа в частині прав і свобод , забезпечення прав людини - головний обов'язок держави. "Конституція як "живий" організм держави і народу не має знати статичного стану, як його не знають суспільні та державні інститути. Вже під час формування “ядра” конституції мають бути закладені: передумови динаміки розвитку владних повноважень і гарантії прийняття основоположних для народу та держави політичних рішень, основні засади зміцнення і розвитку громадянського суспільства, фактори забезпечення прав і свобод і виконання обов’язків кожної людини", - наголосив промовець.

За словами керівника Проекту Фонду Ганса Зайделя в Україні Даніеля Зайберлінга, внесення змін до Конституції  держави - важлива річ. На його думку, ухвалені закони щодо децентралізації влади, реформи державної служби та судової системи є слідуванням принципу демократії, натомість слід бути уважними, запроваджуючи їх в життя.

Конституційна правотворчість – складний і багатовекторний процес формування взаємозалежних засад життєдіяльності людини, держави та громадянського суспільства. "Більше всього пропозицій,проектів змін і доповнень до Конституції пропонувалося громадянами, політичними партіями, громадськими об’єднаннями, окремими політиками саме з питань відображення прав людини в Конституції України. Одні це робили в силу життєвої необхідності, в інших – як прояв турботи за стан з правами людини в країні, треті – просто задля власного піару.  Незалежно від причин така зацікавленість у цій проблематиці вилилася у тисячі різних пропозицій і побажань.  натомість велика проблема в тому, що навколо конституційної реформи  багато політики й непрофесіоналізму", - зазначив  завідувач кафедри загальнотеоретичних та державно-правових наук Національного університету  "Києво-Могилянська академія", суддя Конституційного Суду у відставці, член-кореспондент Національної академії правових наук Микола Козюбра.

"Жодна конституція, якою б демократичною правовою держава не була, не може раз і назавжди дати повний перелік прав і свобод людини. Для цього слід передбачити наявне в чинній Конституції положення, що права людини не є вичерпними, можуть і повинні розвиватися, але без обмеження уже закріплених прав, що вони будуть доповнюватися новими правами задля удосконалення статусу людини в суспільстві і державі. Усі положення, які стосуються Конституційного Суду, в новій редакції Конституції змінено. Це свідчить про серйозність намірів. Серед усього запроваджено інститут конституційної скарги", зауважив  суддя Конституційного Суду Петро Стецюк. На його думку, велике значення для держави матиме нова редакція  Закону "Про Конституційний Суд".

На думку судді Європейського суду з прав людини у відставці, заступника голови Конституційної Комісії Володимира Буткевича,  потрібно привести зміст положень Конституції у відповідність до тих, яких ми зобов’язалися дотримуватися за міжнародними угодами, чи тих, які діють у тих міжнародних організаціях, до яких ми плануємо вступити і до яких нас не приймуть без приведення у відповідність чинної Конституції. "Так, порівняно з Європейською конвенцією з прав людини і  привілеями чи обмеженнями  Основного Закону в Конституції України відсутня заборона дискримінації за ознаками: релігії (дається лише стосовно "релігійних переконань"), національного походження (дається щодо етнічного походження), належності до національних меншин і народження (це ставить під питання забезпечення народження  завдяки сурогатному материнству тощо.). Ще більше невідповідностей положень Конституції України з тими, що містить Хартія основних прав Європейського Союзу: в Конституції заборонена дискримінація за  релігійними, політичними та іншими переконаннями, в Хартії йдеться про переконання і погляди – то є два різні прояви дискримінації, а тому і подаються окремо критерії за ознаками: релігії, переконань, політичних та інших поглядів", - зазначив промовець.

За словами керівника Головного департаменту правової політики Адміністрації Президента України Костянтина Красовського,   слід усвідомлювати, що забезпечення права на справедливий суд і є першим етапом реформування судової системи. яка розпочалася в 2014 році й визначена Президентом України як пріоритетна."Навіть критикуючи, можна констатувати, що  система правосуддя імплементується в правильному напрямі", - підсумував промовець.

"Конституція - документ, який творить з нас націю, державу. Правовий нігілізм - бич, який нищить наше майбутнє.  Справедливість - основа життя в демократичному суспільстві", - основні думки промови  протоієрея Всеукраїнської Ради Церков отця Олекси Петріва.

На думку Першого заступника Керівника Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України Аркадія Нижника, Закон України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя), прийнятий Верховною Радою 2 червня 2016 року, має вади техніко-юридичного характеру. Їх може бути усунуто лише шляхом внесення змін  до відповідних положень Основного Закону. "Оскільки це перші зміни до Конституції України після відновлення у 2014 році парламентсько-президентської форми правління, цей Закон мав би стати взірцем для інших законопроектів щодо внесення змін до Конституції.  На превеликий жаль, це вже не станеться,  адже документ перебуває на завершальній стадії конституційної процедури його підписання та оприлюднення", - наголосив він.

Учасники "круглого столу" висловили спільну думку, що конституційний процес в Україні започатковано.

Довідково: Центр Разумкова — це недержавний аналітичний центр, заснований в 1994 р., що здійснює дослідження державної політики в таких сферах: внутрішня політика; державне управління; економічна політика; енергетика;земельні відносини; зовнішня політика;соціальна політика;міжнародна та регіональна безпека;національна безпека і оборона.