Екскурсії до Верховної Ради України з нагоди Дня Державного Прапора України

Новини

24 серпня 2019, 15:55

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій вручив нагороди учасникам АТО, волонтерам, учасникам Революції Гідності з нагоди 28-річниці проголошення незалежності України

докладніше
24 серпня 2019, 05:00

Вітання Голови Верховної Ради України Андрія Парубія з Днем Незалежності України

докладніше
23 серпня 2019, 16:37

До Дня Державного Прапора та Дня Незалежності України у парламенті відбувся День відкритих дверей

докладніше
23 серпня 2019, 15:31

«Український синьо-жовтий прапор – це символ свободи і незалежності», - Голова Верховної Ради України Андрій Парубій взяв участь в урочистостях з нагоди Дня державного прапора України у Вільнюсі

докладніше
23 серпня 2019, 13:30

Брифінг за результатами засідання Підготовчої депутатської групи (відео)

докладніше
23 серпня 2019, 13:02

У Верховній Раді відбулося чергове засідання Підготовчої депутатської групи (відео)

докладніше
23 серпня 2019, 13:00

Підготовча депутатська група визначилася із датами проведення наступних засідань групи і підгруп

докладніше
23 серпня 2019, 12:56

Підготовча депутатська група затвердила пропозиції щодо складу Лічильної комісії Верховної Ради України IX скликання

докладніше
23 серпня 2019, 12:52

Затверджено пропозиції щодо складу Тимчасової президії першої сесії Верховної Ради України IX скликання

докладніше
23 серпня 2019, 12:15

Підготовча депутатська група затвердила перелік Комітетів Верховної Ради України IX скликання

докладніше
23 серпня 2019, 09:42

Огляд головних тем «Голосу України» від 23 серпня

докладніше
23 серпня 2019, 09:15

«Ми підтримуємо політику відкритих дверей для України у Європейському Cоюзі» - Спікер Сеймаса Литви Вікторас Пранцкєтіс під час зустрічі з Головою Верховної Ради України Андрієм Парубієм

докладніше
22 серпня 2019, 19:02

«Немає більш щирого, більш відчайдушного адвоката України, аніж Литва. Це великий ресурс на шляху до ЄС, який треба дуже цінувати», - А.Парубій

докладніше
22 серпня 2019, 16:55

Програма РАДА провела тренінг для новобраних народних депутатів партії "Голос"

докладніше

Канал Рада 

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України у 2019 році 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
22 червня 2016, 15:58

 Інформаційне управління 

На засіданні "круглого столу" на тему: "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи" обговорено перебіг конституційного процесу в Україні

Конституційний процес в Україні розпочався динамічно. В березні 2015 р.  Президент України П.Порошенко створив Конституційну Комісію. Вже 1 липня 2015р. Парламент зареєстрував розроблений Конституційною Комісією і внесений Президентом проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації)” N2217а. 25 листопада 2015р.  за поданням Президента Верховна Рада зареєструвала наступний проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України(щодо правосуддя)”  No3524. Робочою групою Конституційної Комісії ще в середині липня 2015р. був підготовлений проект Закону “Про внесення змін до Конституції України(щодо прав людини)”. Логіка  проголошеного у 2015р. конституційного процесу вимагає прийняття рішення щодо нього Конституційною Комісією і Президентом України.



Центр Разумкова підготував доповідь на тему: "Сучасний стан реформування конституційних засад судової влади", присвячену проблемам імплементації змін до Конституції в частині реформи судової влади в рамках Проекту "Конституційний процес в Україні: удосконалення засад правосуддя, прав,свобод і обов’язків людини і громадянина" та зібрав експертів, юристів, політиків, громадських діячів на засіданні "круглого столу" "Реформа конституційних засад судової влади, прав і свобод людини: поточний результат і очікувані перспективи"  задля обговорення перебігу конституційного процесу в Україні.

За словами наукового консультанта з правових питань Центру Разумкова, модератора заходу  Віктора Мусіяки, проблема судової реформи не сходить з порядку денного в Україні з часу проголошення незалежності. За цей час було здійснено чимало  спроб змінити систему правосуддя, успадковану від радянської епохи, починаючи від малої судової реформи початку 2000р., і закінчуючи прийняттям Закону України  "Про забезпечення права на справедливий суд" від15 лютого 2015р. Проте всі ці спроби фактично завершувалися невдачею. Причин цьому безліч - від об’єктивних складнощів становлення української державності, стану суспільної свідомості, політичної і правової культури можновладців, консервативності доктринального мислення – до браку політичної волі для проведення справжньої реформ. "Це перша вдала спроба внесення змін до Конституції України", - сказав він.
"Отже, до положень зміненого тексту Конституції,які заслуговують на позитивну оцінку, необхідно насамперед віднести: 1) удосконалення порядку призначення суддів, 2)певне поліпшення,порівняно з чинною Конституцією України, редакції ст.125, що стосується судоустрою;  3)удосконалену редакцію ст.126 Конституції України в контексті усунення парламенту від надання згоди на затримання або утримання під вартою судді; 4) приведення у відповідність до європейських стандартів порядку формування та складу Вищої ради правосуддя; 5)скасування Розділу VII чинної Конституції України "Прокуратура" та перенесення положень про прокуратуру до Розділу “Правосуддя", - наголосив В.Мусіяка.

На думку  Голови ради Центру Разумкова Миколи Мартиненка, конституційна реформа в частині прав і свобод , забезпечення прав людини - головний обов'язок держави. "Конституція як "живий" організм держави і народу не має знати статичного стану, як його не знають суспільні та державні інститути. Вже під час формування “ядра” конституції мають бути закладені: передумови динаміки розвитку владних повноважень і гарантії прийняття основоположних для народу та держави політичних рішень, основні засади зміцнення і розвитку громадянського суспільства, фактори забезпечення прав і свобод і виконання обов’язків кожної людини", - наголосив промовець.

За словами керівника Проекту Фонду Ганса Зайделя в Україні Даніеля Зайберлінга, внесення змін до Конституції  держави - важлива річ. На його думку, ухвалені закони щодо децентралізації влади, реформи державної служби та судової системи є слідуванням принципу демократії, натомість слід бути уважними, запроваджуючи їх в життя.

Конституційна правотворчість – складний і багатовекторний процес формування взаємозалежних засад життєдіяльності людини, держави та громадянського суспільства. "Більше всього пропозицій,проектів змін і доповнень до Конституції пропонувалося громадянами, політичними партіями, громадськими об’єднаннями, окремими політиками саме з питань відображення прав людини в Конституції України. Одні це робили в силу життєвої необхідності, в інших – як прояв турботи за стан з правами людини в країні, треті – просто задля власного піару.  Незалежно від причин така зацікавленість у цій проблематиці вилилася у тисячі різних пропозицій і побажань.  натомість велика проблема в тому, що навколо конституційної реформи  багато політики й непрофесіоналізму", - зазначив  завідувач кафедри загальнотеоретичних та державно-правових наук Національного університету  "Києво-Могилянська академія", суддя Конституційного Суду у відставці, член-кореспондент Національної академії правових наук Микола Козюбра.

"Жодна конституція, якою б демократичною правовою держава не була, не може раз і назавжди дати повний перелік прав і свобод людини. Для цього слід передбачити наявне в чинній Конституції положення, що права людини не є вичерпними, можуть і повинні розвиватися, але без обмеження уже закріплених прав, що вони будуть доповнюватися новими правами задля удосконалення статусу людини в суспільстві і державі. Усі положення, які стосуються Конституційного Суду, в новій редакції Конституції змінено. Це свідчить про серйозність намірів. Серед усього запроваджено інститут конституційної скарги", зауважив  суддя Конституційного Суду Петро Стецюк. На його думку, велике значення для держави матиме нова редакція  Закону "Про Конституційний Суд".

На думку судді Європейського суду з прав людини у відставці, заступника голови Конституційної Комісії Володимира Буткевича,  потрібно привести зміст положень Конституції у відповідність до тих, яких ми зобов’язалися дотримуватися за міжнародними угодами, чи тих, які діють у тих міжнародних організаціях, до яких ми плануємо вступити і до яких нас не приймуть без приведення у відповідність чинної Конституції. "Так, порівняно з Європейською конвенцією з прав людини і  привілеями чи обмеженнями  Основного Закону в Конституції України відсутня заборона дискримінації за ознаками: релігії (дається лише стосовно "релігійних переконань"), національного походження (дається щодо етнічного походження), належності до національних меншин і народження (це ставить під питання забезпечення народження  завдяки сурогатному материнству тощо.). Ще більше невідповідностей положень Конституції України з тими, що містить Хартія основних прав Європейського Союзу: в Конституції заборонена дискримінація за  релігійними, політичними та іншими переконаннями, в Хартії йдеться про переконання і погляди – то є два різні прояви дискримінації, а тому і подаються окремо критерії за ознаками: релігії, переконань, політичних та інших поглядів", - зазначив промовець.

За словами керівника Головного департаменту правової політики Адміністрації Президента України Костянтина Красовського,   слід усвідомлювати, що забезпечення права на справедливий суд і є першим етапом реформування судової системи. яка розпочалася в 2014 році й визначена Президентом України як пріоритетна."Навіть критикуючи, можна констатувати, що  система правосуддя імплементується в правильному напрямі", - підсумував промовець.

"Конституція - документ, який творить з нас націю, державу. Правовий нігілізм - бич, який нищить наше майбутнє.  Справедливість - основа життя в демократичному суспільстві", - основні думки промови  протоієрея Всеукраїнської Ради Церков отця Олекси Петріва.

На думку Першого заступника Керівника Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України Аркадія Нижника, Закон України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя), прийнятий Верховною Радою 2 червня 2016 року, має вади техніко-юридичного характеру. Їх може бути усунуто лише шляхом внесення змін  до відповідних положень Основного Закону. "Оскільки це перші зміни до Конституції України після відновлення у 2014 році парламентсько-президентської форми правління, цей Закон мав би стати взірцем для інших законопроектів щодо внесення змін до Конституції.  На превеликий жаль, це вже не станеться,  адже документ перебуває на завершальній стадії конституційної процедури його підписання та оприлюднення", - наголосив він.

Учасники "круглого столу" висловили спільну думку, що конституційний процес в Україні започатковано.

Довідково: Центр Разумкова — це недержавний аналітичний центр, заснований в 1994 р., що здійснює дослідження державної політики в таких сферах: внутрішня політика; державне управління; економічна політика; енергетика;земельні відносини; зовнішня політика;соціальна політика;міжнародна та регіональна безпека;національна безпека і оборона.