11 грудня 2019, 09:13 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Комітет з питань антикорупційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу та в цілому зміни до Закону «Про Вищий антикорупційний суд» у зв'язку з прийняттям змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень

Комітет з питань антикорупційної політики на своєму засіданні розглянув проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» у зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» (№2483).

Голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Красносільська, представляючи законопроект, зауважила: «Це технічний законопроект, який виправляє суто термінологічні відмінності у законодавстві. Так, зокрема, слово «злочини» пропонується замінити на словосполучення «кримінальні правопорушення».

Члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді включити питання про розгляд законопроекту №2483 до порядку денного і сесії і ухвалити його за основу і в цілому.

Народні депутати розглянули проекти нормативно-правових актів на предмет відповідності вимогам антикорупційного законодавства.

Згідно з рішенням Комітету, такими, що відповідають вимогам антикорупційного законодавства визначено такі законопроекти: №№ 0007, 0008, 0009, 2059, 2059-1 (із рекомендацією не відносити злочини щодо незаконного видобутку бурштину до підслідності НАБУ), 2370, 2382, 2505, 1105, 1135, 1149, 1151, 1153, 2234 (із пропозицією уточнити поняття про використання нормативів), 2193 (з пропозицією отримати висновок Міністерства фінансів щодо витрат на реалізацію законопроекту), 1154, 1156, 1158, 1159, 1160, 1161, 1167, 1168, 1176.

Водночас, визнано такими, що містять корупційні ризики і не відповідають вимогам антикорупційного законодавства наступні законопроекти:

- «Проект Закону про парламентську опозицію» (№1211-1), оскільки він передбачає призначення директора Національного антикорупційного бюро за поданням опозиції, яка також підслідна НАБУ, і не передбачає конкурсного відбору;

- «Проект Закону про недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб - учасників подій на території Донецької, Луганської областей» (№1089). Згідно з проектом, учать особи у подіях, що мали місце в окремих районах Донецької і Луганської областей, підтверджується її заявою відповідному органу чи посадовою особою. Зміст заяви, орган чи посадова особа не визначені, як не передбачена перевірка такої заяви;

- «Проект Закону про недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб - учасників подій на території Донецької, Луганської областей» (№1089-1). На думку Комітету, можливі зловживання з метою звільнення від будь-якої адміністративної відповідальності;

- «Проект Закону про приватизацію та порядок виділення громадянам України в натурі (на місцевості) земельних ділянок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають в державній власності» (№1124). Законопроект створює колізію норм і пропонує процедуру виділення в натурі і приватизації земельних ділянок паралельну тій, що вже існує;

- «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сільського розвитку» (№ 2071). Не чітко виписна процедура відшкодування вартості електроенергії, використаної сільськогосподарськими виробниками для поливу на зрошувальних землях.

- «Проект Закону про внесення змін до статті 24-1 Бюджетного кодексу України (щодо вдосконалення порядку розподілу коштів Державного фонду регіонального розвитку)» (№ 2202-1).