20 березня 2017, 12:41 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму рекомендує парламенту відхилити проект Закону про фізичне виховання і спорт

 

Законопроектом (№4857) пропонується визначити правові, організаційні та інші основи сфери фізичного виховання та спорту з одночасною втратою чинності Закону України «Про фізичну культуру і спорт».

Метою проекту Закону, як зазначено у пояснювальній записці до нього, є законодавче закріплення системи функціонування та розвитку сфери фізичного виховання та спорту в умовах ринкової економіки, що в результаті призведе до суттєвого зниження регуляторного впливу держави на сферу спорту.

Члени Комітету та представники фізкультурно-спортивної громадськості не підтримали законодавчу ініціативу авторів законопроекту та висловили низку зауважень, зокрема:

- у відповідності до положень законопроекту з суб’єктів фізичної культури та спорту виключені  дитячо-юнацькі спортивні школи, колективи фізичної культури, фізкультурно-спортивні товариства, спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю, школи вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри студентського спорту вищих навчальних закладів фізкультурно-оздоровчі заклади. Це практично вся складова сфери фізичної культури і спорту, в якій плідно працюють десятки тисяч фахівців, гартується спортивний резерв країни, виховуються майбутні захисники Вітчизни, оздоровлюються засобами фізичної культури і спорту десятки тисяч дітей, молодь, працівники галузей народного господарства та члени їх сімей. Таке скорочення призведе до: зменшення охоплення дітей заняттями фізичної культури і спортом; погіршення підготовки резерву для збірних команд України; погіршення фізкультурно-оздоровчої діяльності серед всіх верств населення тощо;

- проект акта не передбачає функціонування системи Інва-спорт та її взаємодії із громадськими організаціями фізкультурно-спортивного спрямування, в тому числі, фізкультурно-спортивними організаціями людей з інвалідністю. Частиною другою статті 14 проекту Закону пропонується перебачити, що Національний комітет спорту інвалідів України є громадською організацією, основним завданням якої є забезпечення розвитку паралімпійського руху в Україні як складової частини міжнародного паралімпійського руху. Однак, відповідно до статуту Національного комітету спорту інвалідів України він є громадською спілкою та розвиває не тільки паралімпійський рух, а і дефлімпійський;

- принциповою помилкою законопроекту є відмова від таких термінів як: фізична культура, рухова активність, фізкультурна-оздоровча діяльність, оскільки на цих поняттях базується вся система спорту.

Крім того, законопроект не має належного фінансово-економічного обґрунтування. За розрахунками Міністерства фінансів України, ухвалення законопроекту потребує додаткового виділення 13 мільярдів гривень.