09 січня 2019, 15:00 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Комітет розглянув Звіт Рахункової палати про результати фінансового аудиту Національної комісії з радіаційного захисту населення України

  За дорученням Голови Верховної Ради Андрія Парубія Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув Звіт Рахункової палати України про результати фінансового аудиту Національної комісії з радіаційного захисту населення України (НКРЗУ).
Рахункова палата зробила наступні висновки за результатами аудиту:

- НКРЗУ як постійно діючий вищий незалежний колегіальний науково-експертний дорадчо-консультативний орган з питань протирадіаційного захисту та радіаційної безпеки населення України фактично не функціонує, оскільки Верховна Рада не оновила її склад;

- не забезпечується вирішення питань, що віднесені до повноважень НКРЗУ і випливають із загальновизнаних норм Міжнародного права, міжнародних конвенцій, до яких приєдналася Україна, та укладених Україною міжнародних угод і договорів;

- не досягається головна мета діяльності Комісії - визначення загальних принципів та критеріїв протирадіаційного захисту життя і здоров'я людини від негативного впливу іонізуючих випромінювань;

- через відсутність складу НКРЗУ і її голови окремі управлінські рішення з питань діяльності апарату Комісії протягом 2015-2017 років і І півріччя 2018 року учасниками бюджетного процесу ухвалювалися з недотриманням вимог окремих нормативних актів;

- структура і штатний розпис апарату НКРЗУ на 2016-2018 роки затверджувалися Комітетом Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи за поданням керівника апарату, а не головою НКРЗУ, як це передбачено пунктом 7 Положення про НКРЗУ;

- положення регламенту Комісії не узгоджуються з положеннями постанови Кабінету Міністрів від 21.08.2001 М 1096 "Про умови оплати праці працівників Національної комісії з радіаційного захисту населення" у частині преміювання працівників апарату та виплати матеріальної допомоги на оздоровлення і на соціально-побутові потреби;

- враховуючи, що із січня 2015 року НКРЗУ фактично не здійснює своїх повноважень, кошти державного бюджету, які у період 2015-2018 років спрямовувались на забезпечення діяльності апарату Комісії, є непродуктивними витратами державного бюджету.

Вказане вище дало аудиторам підстави для надання модифікованого (умовно-позитивного) висновку щодо дотримання апаратом НКРЗУ вимог законодавства при здійсненні витрат та щодо фінансової та бюджетної звітності. Водночас, на підставі викладеного, Рахункова палата вважає за доцільне запропонувати Верховній Раді внести на розгляд Парламенту проект постанови Верховної Ради "Про затвердження голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України".

Разом з тим, проект такої Постанови підготовано для розгляду у Верховній Раді та внесено до розгляду 05.09.2017 р. Пропозиції щодо кандидатур голови та складу НКРЗУ без зауважень погоджено Президією Академії наук України. Також проект Постанови чотири рази включався до порядку денного сесійних тижнів Верховної Ради, проте жодного разу не був винесений на фактичний розгляд.

Комітет за підсумками обговорення, зважаючи на початок нового бюджетного року та рекомендації Рахункової палати, повторно звернувся до Голови Верховної Ради та Погоджувальної ради із пропозиціями якнайшвидшого включення до розкладу найближчого пленарного засідання проекту Постанови про затвердження голови та складу Національної комісії з радіаційного захисту населення України (№ 6586) для його розгляду Верховною Радою.

Також апарату Національної комісії з радіаційного захисту населення України запропоновано вжити заходів щодо усунення виявлених аудитором недоліків.