15 березня 2018, 16:00 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Учасники круглого столу «Стратегія розвитку промисловості України» ухвалили резолюцію з пропозиціями до уряду (відео)

Відбулося засідання круглого столу на тему: «Стратегія розвитку промисловості України». Учасники заходу – народні депутати, керівники об’єднань промисловців, підприємців, роботодавців та експертів, очільники промислових підприємств та профільні експерти – обговорили сучасний стан, динаміку розвитку та механізми підтримки вітчизняної промисловості.

Зокрема, перший заступник голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Михайло Довбенко зазначив, що мав великі очікування від урядової Стратегії розвитку промисловості: «Тут 21 сторінка - а що з цього взяти не знаю. Промисловці заявляють про колосальний спад виробництва, 950 тис. емігрантів до Польщі, сировинний експорт 2/3, всього 34% виробничого експорту – це все позитив Міністерству економіки? Мінусів більше. У стратегії немає мети - ми не бачимо, до чого так дійдемо». Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк зауважив, що парламент заклав фундамент нової промислової політики України. «Напрацьована спільно з виробниками та експертами та багато разів презентована публічно модель промполітики містить цільові індикатори, пріоритети та конкретні інструменти промислового розвитку. На виконання розроблено низку законодавчих ініціатив (енергосервісні контракти (ЕСКО), експортно-кредитне агентство, індустріальні парки, розстрочка імпортного ПДВ на виробниче обладнання, безкоштовне приєднання до інженерних мереж, мораторій на експорт лісу-кругляка, підняття вивізного мита на металобрухт, «Купуй українське, плати українцям» та ін.)», - сказав Віктор Галасюк і додав: «Але парламент не є виконавчою гілкою влади. Тож не може займатися розробкою урядових державних програм. Це роль виконавчої гілки влади».

Голова підкомітету з питань економічної і фінансової політики в агропромисловому комплексі Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Леонід Козаченко у своєму зверненні до першого заступника Міністра економіки М. Нефьодова був категоричним: "Єдиний Ваш плюс - це Prozorro. Все решта - мінус. 48 епітетів щодо того, якою має бути промислова політика, але жодного слова проте, як це зробити. Ми маємо відстоювати своє! Питання "купуй українське", так само як "купуй американське" - чому це не робиться в Україні? Чому закриваються машинобудівні заводи? Чому ми не робимо, як США, де 50% льотного парку вітчизняного виробництва? Чому ви ці питання не ставите? Це конкретні речі!”.

Голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник наголосив на необхідності активізації ролі держави в плануванні економічного зростання галузей та промислових груп. В першу чергу – через публічні закупівлі. Адже 300 млрд грн., що їх потенційно сконцентровано в цій сфері, - це потужний інструмент внутрішнього інвестування. “Дуже важливо, аби пріоритет в держзакупівлях надавався саме вітчизняним виробникам”, - відзначив він. За його словами, безумовним пріоритетом для економіки України також повинна стати підтримка несировинного експорту. З цією метою ФРУ наполягає на збільшенні бюджетного фінансування Експортно-кредитного агентства до 2 млрд грн.

За результатами обговорення учасники круглого столу ухвалили резолюцію, що містить низку пропозицій до прем’єр-міністра, зокрема, щодо створення Міністерства промисловості України. Також автори резолюції визнали діяльність Мінекономрозвитку незадовільною та радять відправити у відставку першого заступника міністра економіки М.Нефьодова. Окрім того, у резолюції містяться пропозиції щодо включення до пріоритетних економічних законопроектів, підтримуваних урядом («ТОП-35»), окрім пакету законопроектів про індустріальні парки (№2554а-д та №2555а-д) і законопроекту «На захист українських експортерів» (№7365) також стратегічно важливих промислових законодавчих ініціатив: безкоштовне приєднання до інженерних мереж (№6671); «Купуй українське, плати українцям!» (№7206); про лібералізацію валютних розрахунків (№7155); щодо удосконалення конституційної функції Національного банку України для забезпечення економічного зростання країни (№5303).